Šventės racionaliai: kiek Kalėdų stalui išleisime šiemet ir kaip sutaupyti papildomai?

05.12.2023 | Vilnius

Kalėdiniai pirkiniai

Nenumaldomai artėjančios gražiausios metų šventės – Kalėdos – ir pasiruošimas joms daugeliui tampa galvosūkiu: kokį maistą gaminti, kur pirkti produktus, kaip sutaupyti ar bent neišleisti daugiau? „Lidl Lietuva“ atlikta apklausa rodo, kad šiemet žiemos švenčių stalui pirkėjai pasiryžę skirti panašiai tiek pinigų, kiek ir pernai. Prekybos tinklo atstovai pataria, kaip neperžengti švenčių stalui suplanuoto biudžeto ribų ir nepadidinti galimų išlaidų.

Remiantis „Lidl Lietuva“ atlikto kalėdinio tyrimo rezultatais, panašiai arba šiek tiek daugiau kaip pernai išleisti šventiniams patiekalams planuoja 47 proc. šalies gyventojų. Pastebima, kad jaunesni žmonės kalėdiniam stalui ketina skirti daugiau lėšų nei vyresni respondentai – planuojančių didesnes išlaidas šiemet iki 34 m. amžiaus asmenų grupėje yra daugiau nei 55 proc.

„Iš atliktos apklausos rezultatų matome, kad nei ekonomikos lėtėjimas, nei fiksuojama infliacija nelemia labai žymių Lietuvos pirkėjų elgesio korekcijų. Išleisti daugiau jie nenori ir nesiruošia. Žinome, kad „Lidl“ klientai parduotuvėse visada randa būdų, kaip papildomai sutaupyti, todėl ir tai galėjo lemti tokius apklausos rezultatus“, – teigia „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.

Apklausos duomenimis, 23 proc. respondentų neplanuoja išlaidų iš anksto, o 20 proc. – kalėdiniam stalui ketina išleisti mažiau nei pernai. Daugiau taupesnių apklaustųjų gyvena Kaune ir Panevėžyje: mažiau išleisti šventinėms vaišėms planuoja po 25 proc. šių miestų gyventojų.

4 proc. apklaustųjų žiemos švenčių stalui svarsto išleisti ženkliai mažiau, 2 proc. – ženkliai daugiau.

Vaišėms išleis 51-100 eurų

Daugiausiai respondentų – 29 proc. – kalėdinio stalo patiekalams ketina išleisti 51-100 eurų. Labiau paploninti piniginę ir vaišėms skirti 101-150 eurų planuoja 19 proc., o 151-200 eurų – 16 proc. apklaustųjų. Daugiausiai išleisti šventiniams valgiams ir sumokėti daugiau nei 200 eurų pasiryžę 7 proc. apklausoje dalyvavusių asmenų.

Mažiausiai – iki 50 eurų – kalėdiniam stalui ketina skirti 10 proc. apklaustųjų, o 20 proc. dar nežino, kiek pinigų atsieis jų maistas per šventes.

„Norint neišleisti daugiau perkant Kalėdų stalui, reikėtų suplanuoti šventinį meniu ir susidaryti detalų pirkinių sąrašą – taip bus išvengta nereikalingų pirkinių ir papildomų išlaidų. Taip pat naudinga prieš vykstant į parduotuvę peržiūrėti turimų produktų atsargas namuose ir įsitikinti, ar tikrai kepamam pyragui reikės antro aguonų ar cinamono pakelio – taip galima ne tik sumažinti išlaidas, bet ir išvengti produktų švaistymo. Perkantys „Lidl“ ir norintys sutaupyti papildomai, kviečiami nepamiršti pasidomėti tuo metu vyksiančiomis akcijomis, taip pat „Lidl Plus“ lojalumo programėlės pasiūlymais – visos šios priemonės padės suruošti kokybišką ir nebrangų Kalėdų stalą“, – sako A. Bubnelis.

Sutaupyti padeda ne tik akcijos

Papildomai sutaupyti ruošiantis šventėms padės ir „Lidl Plus“ programėlė, kurioje šventiniu laikotarpiu  bus siūloma dar daugiau specialių pasiūlymų ir nuolaidų. Gruodžio mėnesį kasdien po skirtingą specialų pasiūlymą galima rasti „Stebuklų kalendoriuje“ – parą galiosiantis nuolaidų kuponas kaskart nustebins kiekvieną. Taip pat po kiekvieno apsipirkimo „Lidl“ parduotuvėje, programėlėje galima atrasti „Trink ir laimėk“ kortelę, kuri suteikia galimybę pelnyti įvairių nuolaidų. „Lidl Plus“ programėlėje kiekvieną savaitę taip pat pateikiami nuolaidų pasiūlymai ir kuponai įvairioms „Lidl“ prekėms, vyksta sezoniniai žaidimai ir skelbiami partnerių pasiūlymai.

„Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovo teigimu, „Lidl“ prekybos tinkle perkančių asmenų pirkinių krepšelio suma yra dažniausiai mažesnė, nei analogiškas prekes kitų prekybos tinklų parduotuvėse perkančių žmonių. Tačiau tai – ne vien prekybos tinklo parduotuvėse vykdomų akcijų nuopelnas.

„Daugiausiai taip yra dėl to, kad net 90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro privatūs prekių ženklai. Tai reiškia, kad „Lidl“ pirkėjas gali įsigyti tokios pat aukštos kokybės gaminių, kaip ir garsių prekės ženklų, bet už gerokai mažesnę kainą. Privačių prekių ženklų produktai yra pigesni, nes į jų kainą neįeina papildomi rinkodaros kaštai. Pardavėjui lengva užtikrinti aukštą gaminių kokybę, nes juos jis pats užsako arba net gamina“, – tvirtina A. Bubnelis.

Lietuvoje šiuo metu veikia 71 „Lidl“ parduotuvė 26 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Pasidalinti

Daugiau