Privačių „Lidl“ prekių ženklų asortimento produktuose – mažiau pridėtinio cukraus ir druskos

09.12.2021 09:00:00 | Vilnius

Kepiniai

„Lidl Lietuva“ siekia aktyviai prisidėti prie sveikesnių produktų pasiūlos, todėl išsikėlė tikslą iki 2025 m. savo privačių prekių ženklų produktuose sumažinti vidutinį pridėtinio cukraus ir vidutinį pridėtinės druskos kiekį net 20 proc. Bendrovė pirmiausia pakeitimus daro kasdienio vartojimo maisto produktuose, ypač tuose, kuriuos itin mėgsta vaikai.

„Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovo Karolio Lebedniko teigimu, ne natūraliai produktuose esantis, o būtent pridėtinis cukrus yra nepalankiausias sveikatai. „Natūralus cukrus, pavyzdžiui, esantis vaisiuose, daržovėse, riešutuose, pieno produktuose, sveikam žmogui nėra kenksmingas, o pridėtinis cukrus iš esmės neturi jokių vertingųjų medžiagų, jokio teigiamo poveikio“.

K. Lebednikas pratęsia, kad pridėtinio cukraus ir druskos kiekiai privačių prekės ženklų produktuose yra mažinami remiantis „Lidl“ sveikatai palankesnių produktų kūrimo strategija. „Produktų sudėties keitimas – ilgas procesas, kurio metu kruopščiai testuojame produkto skonį, tekstūrą, įvertiname jo kokybę bei maistinę vertę. Šiame procese taip pat svarbus „Lidl Lietuva“ produktų gamintojų vaidmuo – su tiekėjais, kurie siekia panašių tikslų, bendradarbiauti ir dalintis gerąją patirtimi yra daug lengviau. Be to, „Lidl“ produktų pakeitimams daug įtakos turi ir besikeičiantys pirkėjų mitybos įpročiai“, – pažymi įmonės atstovas.

Tikslui pasiekti – skirtingos priemonės

K. Lebednikas atkreipia dėmesį į keletą svarbiausių principų, kuriais vadovaujamasi keičiant privačių prekių ženklų produktų receptūras.

„Svarbu pažymėti, kad mažindami pridėtinio cukraus kiekį produkte mes nekeičiame jo dirbtiniais saldikliais. Pavyzdžiui, jogurtuose su vaisiais atsisakome pridėtinio cukraus, o natūralių vaisių kiekio nemažiname“.

Eksperto teigimu, „siekiama, kad pirkėjas vieno valgymo metu suvartotų mažesnį kiekį druskos bei cukraus, o energijos gautų tiek pat. Dėl to keičiame maisto produktų receptūras, peržiūrime rekomenduojamų porcijų dydžius ir taip skatiname sveikatai palankesnę mitybą. Be to, „Lidl“ palaipsniui didina ir alternatyvių produktų, kuriuose pridėtinio cukraus yra mažiau arba iš viso nėra, pasirinkimą“.

Sveikesni kasdienės mitybos pasirinkimai

Druska ir cukrus yra neatsiejami nuo didžiosios dalies šalies gyventojų įprastinio raciono. Dėl šios priežasties daugiausia dėmesio yra skiriama kasdien vartojamiems maisto produktams ir gėrimams, ypač tiems, kuriuos daugiausiai mėgsta jaunesnio amžiaus vartotojai, vaikai.

K. Lebedniko teigimu, mažinant pridėtinio cukraus kiekį, prioritetas skiriamas sveikesniems pusryčių dribsniams, saldiems pieno produktams, ledams ir kitiems desertams, padažams, įvairiems pusgaminiams, limonadams, šaltai arbatai. O kalbant apie pridėtinę druską, jos stengiamasi mažinti kepant duoną, bandeles ir įvairius kitus kepinius, gaminat traškučius ir kitus užkandžius, ruošiant mėsą, dešras ir rūkytus gaminius.

“Pridėtinio cukraus kiekius jau esame sumažinę geriamuosiuose jogurtuose, varškės sūreliuose, kukurūzų lazdelėse, giroje, o druskos – dešrose“, - lietuviškų produktų asortimento pavyzdžius vardina K. Lebednikas. „Šiuo metu stengiamės pagerinti ledų, duonos gaminių sudėtis ir tikimės, kad šie patobulinti produktai netrukus atsidurs „Lidl“ parduotuvių lentynose“.

„Jeigu pirkėjai nerimauja, kad naudojant mažiau druskos ar cukraus keisis produktų skonis, jie gali būti ramūs. Pavyzdžiui, virtose rūkytose kiaulių ausyse skonį praturtino pipirų, svogūnų ir česnakų mišinys. Be to, didelei daliai produktų palaipsniui mažinant pridėtinio cukraus ar druskos kiekį iki 20 proc., vartotojai skirtumo net nepajaučia “, – tikina įmonės „Lidl Lietuva“ atstovas.

Pasikeitusią sudėtį pirmiausia išbando aklo ragavimo metu

„Lidl“ atstovas toliau pasakoja, kaip yra vertinama pakeista receptūra. „Prieš pradėdami prekybą patobulintais produktais, organizuojame juslinius tyrimus. Jų metu keletas žmonių ragauja analogiškus skirtingų prekių ženklų produktus ir pasidalina savo nuomone apie jų tekstūrą, kvapą ir skonines savybes“.

Anot įmonės atstovo, šie ragavimai vyksta aklai, nematant, kuriam prekės ženklui jie priklauso ir kiek juose yra cukraus. Be to, ragavimus vykdo nepriklausomas Kauno technologijos universiteto Maisto institutas. „Tai leidžia nešališkai pamatuoti receptūros pakeitimo sėkmę, o gerai įvertintus produktus klientai vėliau gali rasti „Lidl“ parduotuvėse“, – sako K. Lebednikas.

Kad pamatuotų pažangą, „Lidl“ kasmet vertina vidutinio pridėtinio cukraus ir druskos kiekio sumažėjimą. „Nustatome bendrą pridėtinio cukraus ir druskos kiekį vienos grupės produktuose, kurie tais metais buvo „Lidl“ parduotuvėse. Šį skaičių dalijame iš per metus parduotų produktų skaičiaus. Gautas cukraus ir druskos kiekis kasmet turi būti vis mažesnis“, – tvirtina ekspertas.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Atsisiųsti

Atsisiųsti (7.54 MB)

Pasidalinti

Kitos naujienos
Daugiau