Drauge už dar platesnį tvaresnių produktų pasirinkimą
2024 metais su Pasaulio gamtos fondu (WWF) pradėjome ilgalaikę partnerystę, apimančią ne tik Lietuvą, bet ir dar 30 šalių, kuriose veikia „Lidl“. Per penkerius numatyto bendradarbiavimo metus sieksime spręsti pasaulinius ekologinius iššūkius, kaip biologinės įvairovės nykimas, klimato kaita ar gamtinių išteklių, pavyzdžiui, gėlo vandens, tausojimas. Bendromis pastangomis siekiame užtikrinti atsakingą žaliavų pirkimą, kovoti su maisto švaistymu ir skatinti tvaresnę ekonominę veiklą mūsų vertės kūrimo grandinėje ir už jos ribų.
Kartu su WWF siekiame ateityje suteikti klientams galimybę apsipirkti tvariau. Partnerystės šūkis: Bendradarbiaujame dėl tvaresnio pasirinkimo.
Klimato apsauga
Mūsų klimato apsaugos tikslai yra nustatomi pagal mokslu grįstą „Science Based Targets“ (SBTi) metodiką. Suprantame, kad klimato kaita yra pasaulinis iššūkis, todėl prisiimame atsakomybę ir klimato apsaugą laikome vienu svarbiausių savo partnerystės su WWF tikslų. Įsipareigojame mažinti mūsų veiklos metu išmetamų teršalų kiekį, vadovaudamiesi mokslu pagrįstais tikslais. Kuriame klimato ir gamtos apsaugos finansavimo planą Plėtodami partnerystę su WWF, kuriame ir testuojame klimato bei gamtos apsaugos priemonių finansavimo modelį, pagrįstą mūsų emisijų kiekiu. Šio modelio tikslas – kuo labiau sustiprinti teigiamą poveikį tokios srityse, kaip biologinės įvairovės ir vandens tausojimas, kartu atsižvelgiant į socialinės apsaugos politiką. Šis finansavimo planas integruojamas į atitinkamus gamtos apsaugos projektus. Daugiau informacijos apie mūsų įsipareigojimus dėl klimato apsaugos: Socialinė atsakomybė - klimato apsauga - Lidl Lietuva |
Biologinės įvairovės tausojimas
Nustatome biologinės įvairovės „probleminius taškus“ ir rizikas bei įgyvendiname atsakingą biologinės įvairovės strategiją Kartu su WWF peržiūrime esamas biologinės įvairovės rizikų analizes ir tikslus, siekdami parengti ir tęsti dar visapusiškesnę biologinės įvairovės apsaugos strategiją. Tai padės mums visoje vertės kūrimo grandinėje nustatyti ir spręsti biologinės įvairovės nykimo veiksnius, kaip miškų naikinimas ar rūšių nykimas. Didžiausią dėmesį skiriame siekdami nustatyti itin pažeidžiamas vertės kūrimo grandines ir regionus bei įvertinti galimybes stiprinti jų atsparumą. Dėl pastarųjų rengiami konkretūs įgyvendinimo planai. |
Daugiau informacijos apie mūsų įsipareigojimus biologinei įvairovei: Socialinė atsakomybė - biologinės įvairovės tausojimas - Lidl Lietuva
Vandens tausojimas
Nustatome gėlo vandens „probleminius taškus“ ir rizikas bei įgyvendiname atsakingą vandens apsaugos strategiją
Naudodami WWF sukurtą vandens rizikos filtrą (Water Risk Filter), peržiūrime savo dabartines gėlo vandens rizikų analizes ir tikslus, kad sukurtume dar išsamesnę atsakingo vandens naudojimo strategiją. Kartu su WWF identifikuojame ir sprendžiame su vandeniu susijusias rizikas kiekviename mūsų vertės kūrimo grandinės žingsnyje. Tai ypač svarbu didelės rizikos produktams, tokiems kaip kava, vaisiai ir daržovės, siekiant išvengti vandens užterštumo ar trūkumo.
Skaidrumas klimato, biologinės įvairovės ir vandens apsaugos srityse
Esame skaidrūs tad, plėtodami partnerystę su WWF, išsikėlėme tikslą pagal ES kovos su miškų naikinimu reglamento (EUDR) reikalavimus atskleisti mūsų tiekimo grandinėje nustatytas rizikas ir suplanuotas priemones, kuriomis siekiame sumažinti poveikį aplinkai.
Žaliavos
Žaliavos – tai mūsų asortimento pamatas, todėl žaliavų pirkimas socialiai atsakingu ir aplinkai nekenksmingu būdu yra mūsų pareiga ir atsakingos produktų gamybos sąlyga. „Lidl“ socialinės atsakomybės strategijoje aiškiai nurodoma, kad jau daugelį metų siekiame pirkti produktus, kurių gamybai nereikėjo naikinti miškų. Dėl šios priežasties remiame ir pritariame ES kovos su miškų naikinimu (EUDR) reglamento tikslui.
„Lidl“ siekia tarptautiniu mastu užtikrinti atsakingą itin svarbių žaliavų pirkimą ir plėtoti atsekamas tiekimo grandines, kuriose nekertami miškai ir nevykdomos konversijos. Nustatyti tikslai taikomi mūsų privačių prekių ženklų produktams (iš standartinio ir akcinių prekių asortimento), siūlomiems Lietuvoje ir visose kitose „Lidl“ šalyse.
Žaliavų pirkimas be miškų naikinimo ir alinimo
Mes prisiėmėme atsakomybę pirkti žaliavas – sojas, palmių (branduolių) aliejų, kakavą, jautieną, medieną, celiuliozę ir popierių – tik iš tų tiekimo grandinių, kurios nesusijusios su miškų naikinimu ir alinimu. Norėdami tai užtikrinti, nuolat tobuliname savo žaliavų strategiją, skirtą miškų naikinimo ir pertvarkymo prevencijai mūsų privačių prekių ženklų produktų gamyboje. Ši strategija atitinka „Accountability Framework“ iniciatyvos (AFI) ir ES kovos su miškų naikinimu reglamento (EUDR) reikalavimus. EUDR yra šių tikslų pamatas.
Užtikriname, kad mes ir mūsų tiekėjai laikytųsi atskaitos datų pagal AFI ir EUDR. Tai apima su rizika susijusias žaliavas: sojas, palmių (branduolių) aliejų, kakavą, kavą, jautieną, medieną, celiuliozę ir popierių.
Atsekamumas ir tiekėjų įsipareigojimai
Reikalaujame, kad nuo 2026 finansinių metų pabaigos mūsų esami ir nauji tiekėjai laikytųsi politikos nenaikinti, nepertvarkyti ir nealinti miškų. Šis mūsų reikalavimas yra griežtesnis už nustatytus teisės aktais.
Atsakingai auginamų sojų tiekimo grandinės
Plėtodami partnerystę su WWF, įsipareigojame kurti atsekamas sojų tiekimo grandines, kuriose nebūtų kertami, pertvarkomi ir alinami miškai. Siekdami šio tikslo ir norėdami nustatyti sritis, kuriose privalome imtis veiksmų, analizuojame sojų kilmę tiesioginėje alternatyvių baltymų ir sojų produktų tiekimo grandinėje ir atrinktų gyvūninės kilmės produktų, pavyzdžiui, vištienos, kiaušinių ir kiaulienos, pašaruose.
Be to, bendradarbiaudami su „Collaboration for Forests and Agriculture“ (CFA), analizuojame, kokia yra miškų naikinimo, konversijos ir alinimo padėtis mūsų sojų tiekimo grandinėse ir siekiame ilgalaikėje perspektyvoje užtikrinti, kad sojų tiekimo grandinės būtų visapusiškai atsekamos ir jose nebūtų naikinami bei alinami miškai.
Atsakingai išgaunamas palmių (branduolių) aliejus
Įsipareigojame nuo 2025 finansinių metų pirkti tik atsekamą palmių ir palmių branduolių aliejų, kuriam išgauti nebūtų naikinami, pertvarkomi ir alinami miškai. Dėl to maisto ir ne maisto produktuose naudojamas palmių ir palmių branduolių aliejus turės 100 procentų atitikti RSPO sertifikatą arba ES ekologinį standartą.
Atsakingai gaminama celiuliozė ir popierius
Išsikėlėme tikslą iki 2025 metų rugpjūčio pabaigos tarptautiniu mastu tiekti tik atsekamus popieriaus ir celiuliozės produktus, kurių gamybai nebūtų naikinami, pertvarkomi bei alinami miškai.
Siekdami šio tikslo, pirmiausia planuojame išanalizuoti popieriaus ir celiuliozės produktų kokybę bei kilmę, kad galėtume parengti ilgalaikę strategiją. Šios tikslas – užtikrinti visapusiškai atsekamus ir atsakingai gaminamus popieriaus bei celiuliozės produktus.
Strategija apima celiuliozę ir popierių, naudojamą Lietuvoje bei visose kitose „Lidl“ šalyse gaminamuose privačių prekių ženklų produktuose, jų etiketėse bei pakuotėse. Pripažįstame šiuos standartus: FSC, „FSC mix“ ir išimtiniais atvejais – PEFC.
Atsakingas kakavos tiekimas
Mūsų tikslas – parduoti 100 proc. atsekamus ir tvarius kakavos produktus. Labai svarbi mūsų pastangų dalis – kakavos kilmės analizė. Remiantis ja ir bendradarbiaujant su WWF kuriame visapusišką tvarios kilmės strategiją. Ji apima investicijas į visišką kakavos pupelių ir sviesto atsekamumą, dalyvavimą išsaugojimo projektuose, kurie vyksta svarbiausiose ir didelės rizikos auginimo vietovėse, bei bendradarbiavimą su suinteresuotosiomis šalimis kakavos iniciatyvose, siekiančiose tvarios gamybos.
Sertifikuota kava: kavos produktai ir skrudinta kava
Esame įsipareigoję, kad tvarumo sertifikatu paženklintų kavos produktų dalis nuolat sudarytų 100 proc. Tai apima kavos produktų, įskaitant kavos kapsules, tirpią ir kapučino kavą, sertifikavimą. Siekiame užtikrinti, kad nuo 2028 finansinių metų būtų parduodami tik tvarumo ženklu paženklinti kavos produktai. Pripažįstame šiuos standartus „Bio (ES)“, „Rainforest Alliance“ ir „Fairtrade“.
Be kavos produktų, esame taip pat užsibrėžę tikslą nuolat didinti sertifikuotos skrudintos kavos dalį, kad ji mūsų asortimente sudarytų 100 procentų parduodamos skrudintos kavos.
Sertifikuotos arbatos tiekimo grandinės
Taip pat plėtodami partnerystę su WWF siekiame užtikrinti, kad visi mūsų arbatos produktai būtų visapusiškai sertifikuoti. Tai apima visų rūšių juodąją, žaliąją ir raudonąją privataus prekių ženklo arbatą, parduodamą Lietuvoje ir visose kitose „Lidl“ šalyse. Pripažįstame šiuos sertifikatus: „Bio (ES)“, „Rainforest Alliance“ ir „Fairtrade“.
Sąmoninga mityba
Remdamiesi „Planetary Health Diet“ moksliniu tyrimu, teigiančiu, kad mitybos racione turėtų vyrauti augalinės kilmės produktai, jau daugelį metų plečiame veganiškų ir vegetariškų maisto produktų pasiūlą mūsų asortimente.
Bendradarbiaudami su WWF imamės dar aktyvesnių veiksmų tvarios ir sveikatai palankios mitybos link. Įsipareigojame laikytis mitybos strategijos, kuri skatina didinti augalinės kilmės produktų pasirinkimą ir mažinti gyvūninės kilmės produktų vartojimą.
Siekdami šio tikslo apskaičiuojame ir skaidriu būdu atskleidžiame gyvūninės ir augalinės kilmės baltymų šaltinių santykį. Remiantis juo į asortimentą įtraukiame daugiau tvarių ir sveikų augalinės kilmės baltymų. Tai apima visą asortimentą, siūlomą Lietuvoje ir visose pasaulio šalyse, kuriose veikia prekybos tinklas „Lidl“: mūsų privačių ir trečiųjų šalių prekių ženklų produktus, standartinį ir akcinių prekių asortimentą.
Žuvis ir jūros gėrybės
Siekiame ambicingo tikslo – daugiau tvarumo mūsų žuvies ir jūros gėrybių asortimente. Dėl to daugiausia dėmesio skiriame didesnio skaidrumo ir atsekamumo užtikrinimui bei gerai žinomų ženklų, tokių kaip MSC, ASC, „Bio“, „BAP4 Star“ ir „GlobalG.A.P.“, naudojimui.
Šioje srityje mūsų išsikelti tikslai taikomi visam žuvies ir jūros gėrybių asortimentui, parduodamam Lietuvoje ir visose kitose „Lidl“ šalyse: mūsų privačių ir trečiųjų šalių prekių ženklų produktams, standartiniam ir akciniam prekių asortimentui.
Skaidrūs ir atsekami žuvies ir jūros gėrybių produktai
Esame įsipareigoję užtikrinti viso mūsų žuvies ir jūros gėrybių asortimento atsekamumą bei skaidrumą. Siekiame užtikrinti, kad iki 2024 finansinių metų pabaigos visi produktai būtų atitinkamai paženklinti. Tai yra– būtų nurodyta šalis gamintoja, informacija apie rūšį ir žvejybos ar akvakultūros metodą. Taip pat siekiame užtikrinti visapusišką žuvies ir jūros gėrybių tiekimo grandinės atsekamumą. Akvakultūros atveju šie tikslai apima auginamų rūšių ir naudojamų pašarų atsekamumą, o kalbant apie laisvėje sužvejotas žuvis – žūklės laivo ir paties sužvejojimo atsekamumą.
Esame išsikėlę tikslą užtikrinti, kad 100 procentų mūsų žuvies ir jūros gėrybių asortimento būtų gaunama iš šaltinių, kurie pagal WWF kriterijus klasifikuojami kaip rekomenduojami ar priimtini.
Šaltiniai, kuriuos WWF klasifikuoja kaip rekomenduojamus ar priimtinus:
- Įvertinti 1–3 balais pagal WWF žuvų vadovą
- Turintys MSC, ASC, „Bio“, „BAP4 Star“, „GlobalG.A.P“ sertifikatus
- WWF remiami žvejybos (FIP) ir akvakultūros gerinimo projektai (AIP)
Be to, esame išsikėlę tikslą padidinti WWF rekomenduojamų šaltinių dalį visame mūsų žuvies ir jūros gėrybių asortimente. Rekomenduojamais laikomi tik 1–2 balų įvertinimą turintys šaltiniai pagal WWF žuvų vadovą.
Apskaičiuojame žuvies ir jūros gėrybių asortimento viso kiekio procentinę dalį.
Sertifikuotos žuvies ir jūros gėrybių tiekimo grandinės
Išsikėlėme tikslą tikslą padidinti WWF rekomenduojamų sertifikatų dalį visame žuvies ir jūros gėrybių asortimente. Rekomenduojame žymėti produktus šiais sertifikatais: MSC, ASC, „Bio“, „BAP4 Star“, „GlobalG.A.P“.
Apskaičiuojame žuvies ir jūros gėrybių asortimento viso kiekio procentinę dalį.
Žiedinė ekonomika ir maisto atliekų kiekio mažinimas
Siekdami ilguoju laikotarpiu taupyti išteklius, kartu su WWF vis labiau prisidedame prie medžiagų perdirbamumo užtikrinimo ir maisto atliekų kiekio mažinimo.
Maisto atliekos „Lidl“ veikloje
Esame išsikėlę tikslą toliau mažinti maisto atliekų kiekį „Lidl“ parduotuvėse ir logistikos centruose ir rengiame tarptautiniu mastu pripažintą atliekų mažinimo strategiją su aiškiais uždaviniais. Pagrindinis jų – išvengti maisto atliekų arba kuo efektyviau sunaudoti neparduotus maisto produktus, pavyzdžiui, juos paaukojant. Be to, įsipareigojome nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu teikti reguliarias ataskaitas apie maisto atliekas. Šie tikslai apima mūsų parduotuves, veikiančias Lietuvoje ir visose kitose „Lidl“ šalyse.
Maisto atliekos vertės kūrimo grandinėje
Maisto gamyboje dažnai patiriama maisto nuostolių dėl susidarančių šalutinių produktų. Dalis jų gali būti toliau perdirbami, o tai mums leidžia gerokai sumažinti maisto atliekų kiekį. Dėl šios priežasties įsipareigojome išsiaiškinti, kokie maisto nuostoliai patiriami „Lidl“ gamybos procesuose ir imtis veiksmų jiems sumažinti. Daugiausia dėmesio skiriame mūsų privačių prekių ženklų produktams. Šiuo tikslu nustatome gamybos procesus, kuriuose susidaro itin daug maisto nuostolių dėl šalutinių produktų.
Pakuočių ir ne maisto produktų perdirbimo galimybės
Išsikėlėme tikslą išplėsti žiedinės ekonomikos principu grindžiamus veiklos metodus pakuočių ir ne maisto produktų srityse. Iki 2025 metų kartu su WWF parengsime ir pradėsime taikyti žiedinės ekonomikos strategiją. Minėtas tikslas apima privačių prekių ženklų produktų pakuotes bei privačių prekių ženklų ne maisto prekes.
Politika ir sąmoningumo skatinimas
Kryptingu viešųjų ryšių, komunikacijos ir švietimo darbu siekiame informuoti sektoriaus ir visuomenės atstovus bei gerinti jų suvokimą atrinktomis temomis, taip pat – remti tvaresnes pirkimų praktikas.
Šiuo tikslu įsipareigojome parengti sąmoningumo skatinimo planą. Planas numato įvairias konstruktyvaus dialogo su atitinkamomis suinteresuotosiomis šalimis priemones, kurios įgyvendinamos bendradarbiaujant su „Lidl International“. „Lidl“ priemonės visų pirma nukreiptos į klimato, vandens ir biologinės įvairovės apsaugą.
Tam, kad būtų pasiekti šie tikslai, būtina dar aktyviau nei iki šiol dalyvauti nacionalinėse iniciatyvose ir, pasitelkiant savąją patirtį, įgalinti kitus bendrai stengtis dėl tikslų.
Seite -Partnerschaftsbericht - Lidl International 2024 | WWF Switzerland