„Lidl“ asortimento vadovas: šašlykus sukūrėme specialiai Lietuvos pirkėjams, kitur jų tiesiog nebuvo

20.01.2020 08:00:00 | Vilnius

Užsukę į „Lidl“ parduotuvę pastebėsite ne tik pamėgtus produktus – prekybos tinklo asortimentas nuolat pasipildo naujovėmis. Kartu su komanda pirkėjams pažįstamų produktų atranka bei naujų produktų kūrimu rūpinasi „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas. Jo vadovaujama komanda ne tik atrenka, kokius produktus galės įsigyti Lietuvos žmonės, bet ir kuria specialiai jiems skirtas maisto prekes, kurių niekur kitur nėra.

Lukai, ką apima jūsų pareigos „Lidl“?

Esu atsakingas už prekių asortimentą, kuris yra Lietuvos „Lidl“ parduotuvėse. Mano komandoje dirba nemažai žmonių, dalis jų yra vadinami prekių kategorijos vadovais. Kiekvienas šių vadovų yra atsakingas už tam tikrą prekių kategoriją – mėsą, pieną, žuvį ir kitas prekių grupes. Šie žmonės prižiūri tos prekių kategorijos asortimentą, bendrauja su tiekėjais.

Kuo jums patinka asortimento vadovo darbas?

Patinka, kad darbas yra kūrybiškas. Dirbame su privačiais prekių ženklais. Itin glaudžiai bendradarbiaujame su tiekėjais, domimės rinka, nuolat galvojame, ką naujo galime pasiūlyti pirkėjams, kuriame naujus skonius. Šis kūrybinis darbas man yra pats įdomiausias. Mes turime laisvę klientui pasiūlyti vis ką nors nauja. Kuomet pasiseka sukurti naują produktą ir klientai jį įvertina pirkdami, toks rezultatas teikia didžiulį malonumą.

Papasakokite, kaip kuriami „Lidl“ produktai?

Išsirenkame pačius stipriausius konkrečios produkcijos gamintojus ir drauge su jais imamės kūrybos, svarstome, kokius naujus produktus galėtume pasiūlyti pirkėjams. Rengiame tiekėjų konkursus, išsirenkame vertingiausią skonio, kainos ir kokybės pasiūlymą. Tuomet nustatome kokybės reikalavimus kiekvienam naujam produktui. Ir mes, ir tiekėjai atlieka laboratorinius naujo produkto tyrimus. Mūsų Pakuočių ir dizaino skyrius sukuria pakuotes. Po šių darbų perduodame estafetę gamintojams, kad produktas patektų į mūsų asortimentą.

Kasdien stebime naujų produktų poreikį rinkoje. Per trejus metus, kai „Lidl“ parduotuvės veikia mūsų šalyje, Lietuvos pirkėjai pamėgo mūsų sukurtus produktus. Pastaruoju metu matome kylančią vartoti paruoštų maisto produktų paklausą. Stebėdami Lietuvos rinką ieškome krypčių, kuriose galėtume būti novatoriški. Mums svarbu nesustoti vietoje ir nuolat stengtis pirkėjui pasiūlyti ką nors nauja.

Gal galėtumėte apibūdinti, kas telpa žodžiuose „Lidl“ kokybė“?

Siekiame, kad į mūsų parduotuvę atėjęs žmogus rastų viską, ko jam norisi. Tokia yra „Lidl“ filosofija. Lentynose nebus keliasdešimt tokių pačių prekių rūšių – asortimentas jau yra atrinktas, siūlant geriausią kainos ir kokybės santykį.

Kokius „Lidl“ produktus galėtumėte pavadinti sėkmės istorijomis?

Atidarant „Lidl“ parduotuves Lietuvoje, teko sukurti tokius produktus, kurių nėra kitų šalių „Lidl“ tinklo parduotuvėse. Pavyzdžiui, pienas, supakuotas maišeliuose. Specialiai Lietuvos pirkėjams kūrėme šašlykus, nes kitur jų tiesiog nebuvo. Šiuos produktus kūrėme patys kartu su savo tiekėjais. Tai buvo pradžių pradžia. Dabar pagrindiniai produktai sukurti ir rinkoje yra populiarūs, todėl daugiau dėmesio skiriame nišiniams ir novatoriškiems gaminiams. Tikra sėkmės istorija galėčiau pavadinti kartu su „Varėnos pieneliu“ sukurtus varškės sūrelius.

Ar Lietuvoje sukurtus produktus tiekiate į kitų šalių „Lidl“ parduotuves?

Taip, užsienio pirkėjai labai pamėgo minėtuosius lietuviškus varškės sūrelius. Europoje šis produktas – nelabai žinomas, tačiau jis greitai pritapo daugelyje mūsų žemyno šalių. Tokios pat populiarios užsienyje ir drauge su tiekėjais sukurtos sūrio lazdelės. Užsienyje taip pat labai mėgstamos „Vičiūnų grupės“ įmonių gaminamos krabų lazdelės. Iš Lietuvos tiekėjų į Europą yra vežama ir lašiša. Tikrai nemažai pavyzdžių, kai mūsų su tiekėjais sukurti produktais sėkmingai randa pirkėjus Vokietijos, Anglijos ir Rytų Europos valstybių „Lidl“ parduotuvėse.

Papasakokite, kaip pavyksta užtikrinti žemą produktų kainą?

Tai mums leidžia padaryti privačių prekių ženklų asortimentas. Būtent dėl to, kad prekių ženklai, kuriais prekiaujame, priklauso „Lidl“, mes juos sugebame pasiūlyti pigiau nei kiti prekybos tinklai.

Pigu ir kokybiška – kaip suderinti šiuos du  iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamus dalykus?

Šių dalykų suderinimas yra „Lidl“ verslo esmė. Privatūs prekių ženklai, kurie priklauso „Lidl“, leidžia suderinti kokybę ir kainą. Visose šalyse veikiančios „Lidl“ parduotuvės laikosi tų pačių aukštų kokybės reikalavimų. O Lietuvos gamintojai, bendradarbiaudami su mumis, šiuos reikalavimus ima taikyti ne tik mūsų, bet ir jų pačių produkcijai. Daugeliu atvejų mes perkame tokius pačius tiekėjų produktus, kuriuos jie gamina su savaisiais prekių pavadinimais ir etikėtėmis, tik mūsų produktai yra patobulinami jiems pritaikant visame „Lidl“ galiojančius kokybės reikalavimus.

Papasakokite, koks buvo jūsų kelias į „Lidl“?

Vos įstojęs į Vilniaus universitetą, profesionaliai pradėjau žaisti tinklinį. Tuomet treniruoti mūsų komandos atvyko vokiečių tinklinio treneris. Iš tos komandos, kurioje žaidėme, daug žmonių išvažiavo sportuoti į užsienį. Taip nutiko ir man, išvykau į Vokietiją, ten išmokau ir vokiečių kalbą. Šis etapas truko ketverius metus. Pabaigiau magistrantūros studijas ir pradėjau dirbti. Grįžęs į Lietuvą sulaukiau „Lidl“ darbo pasiūlymo, čia dirbu jau daugiau nei penkerius metus. Tinklinio komandoje darbą pradėjęs treneris iš Vokietijos pradėjo nerti mano gyvenimo įvykių grandinę, susijusią su šia šalimi.

Ar atradote bendrumų tarp tinklinio ir darbo „Lidl“?

Nuolatinis noras tobulėti ir pasiekti profesinius laimėjimus yra neatsiejami mano darbe. Vidinis stimulas kažką daryti geriau yra „Lidl“ filosofija, ji atitinka mano asmenybę. Su šiuo stimulu dirba ir „Lidl“ komanda, kuriai vadovauju. Siekis padaryti geriau mus labai suvienija.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Atsisiųsti

Atsisiųsti (1.13 MB)

Pasidalinti

Kitos naujienos
Daugiau