Kaip privatūs prekės ženklai padeda „Lidl“ užtikrinti aukštą prekių kokybę už žemą kainą?
01.07.2025 | Lietuva
„Lidl“ veiklą Lietuvoje pradėjo siekdamas pasiūlyti pirkėjams aukštos kokybės produktus už žemą kainą, o šią kryptį įtvirtino nuosekli privačių prekės ženklų strategija, kuri iš esmės pakeitė nusistovėjusias šalies mažmeninės prekybos taisykles. Privatūs prekių ženklai, anksčiau buvę ne itin dažnu pasirinkimu, šiandien sudaro reikšmingą dalį šalies gyventojų pirkinių krepšeliuose.
„Kai „Lidl“ pradėjo veiklą Lietuvoje, siekė pakeisti nusistovėjusį požiūrį į privačius prekės ženklus. Šiandien tai – rinkos norma: net 90 proc. mūsų asortimento sudaro privatūs prekių ženklai, o šia kryptimi pasekė ir daugelis kitų prekybos tinklų. Tai tik patvirtina, kad toks modelis leidžia užtikrinti tiek prieinamą kainą, tiek aukštą kokybę pirkėjams“, – sako „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė.
Aukšti kokybės reikalavimai
Kadangi net 90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro būtent privatūs prekės ženklai, prekybos tinklas gali tiesiogiai kontroliuoti jų sudėtį, gamybos procesus bei receptūras. Tai leidžia kurti produktus, kurie ne tik atitinka aukštus kokybės standartus, bet ir pasižymi konkurencinga kaina.
„Lidl“ Lietuvos ir užsienio partneriai privalo atitikti griežtus tarptautinius kokybės standartus, tokius kaip Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos konsorciumo (BRC) ar pripažintos sertifikavimo įstaigos „International Featured Standard“ (IFS) reikalavimus. Šių sertifikatų laikymasis užtikrina, kad gamyba vyksta pagal aukščiausius kokybės ir saugumo principus. Kadangi „Lidl“ veikia tarptautiniu mastu, šie standartai vienodai taikomi visose šalyse – pirkėjai Lietuvoje gali būti tikri, kad lentynose esančių produktų kokybė niekuo nesiskiria nuo tos, kuri siūloma kitose „Lidl“ šalyse“, – akcentuoja L. Skersytė.
Nuosekliai vykdoma kokybės kontrolė apima tiek vidinius procesus, tiek nepriklausomų, akredituotų laboratorijų atliekamus tyrimus. Jie apima produktų maistinių savybių analizę, galimų nepageidaujamų medžiagų likučių tikrinimą, receptūrų vertinimą ir suderinamumą su kokybės reikalavimais. Ypatingas dėmesys skiriamas greitai gendantiems produktams: šviežiai mėsai, žuviai ir pieno gaminiams, kurie papildomai tiriami pasaulyje lyderiaujančioje laboratorijoje „Eurofins“.
Tvaresnių sprendimų kūrimas
Privatūs prekės ženklai leidžia „Lidl“ kurti ne tik kokybiškus, bet ir šiuolaikiškus, tvarius sprendimus, atitinkančius šiuolaikinių pirkėjų lūkesčius. Turėdama įtaką visam kūrimo procesui, įmonė gali eksperimentuoti su naujomis sudėtimis ir skoniais.
„Pavyzdžiui, siekdami, kad gyventojai maitintųsi sveikiau, kartu su Lietuvos ir užsienio gamintojais bei Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais kuriame naujas privačių prekės ženklų receptūras, kuriose mažinamas pridėtinio cukraus ir druskos kiekis. Kartu siekiame išlaikyti tą patį puikų skonį – be dirbtinių maisto priedų ar saldiklių. Tokie pokyčiai jau įgyvendinti įvairiose kategorijose: jogurtuose, leduose, sūreliuose, gaiviuosiuose gėrimuose, kepiniuose, mėsos ir žuvies gaminiuose bei šaldytuose pusgaminiuose“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė.
Kurdama privačių prekės ženklų produktus, „Lidl“ taip pat mažina plastiko vartojimą, pavyzdžiui, valiklių pakuotėms naudojamas perdirbtas plastikas, iš kosmetikos sudėties nuosekliai šalinamas mikroplastikas, vykdomos kitos plastiko mažinimo iniciatyvos.
Leidžia pasiūlyti žemas kainas
Daugelis „Lidl“ privačių prekės ženklų produktų yra gaminami tose pačiose gamyklose kaip ir žinomų tarptautinių prekės ženklų. Dėl šios priežasties jie pasižymi beveik identiška ar net geresne sudėtimi, tačiau kainuoja ženkliai mažiau.
„Visų pirma, į šių produktų kainą nėra įtrauktos rinkodaros išlaidos, t. y. pirkėjai nemoka už reklamą, pakuotę ar žinomą vardą. Žemą kainą padeda užtikrinti ir „Lidl“ tarptautiškumas. Prekybos tinklo grupė dalį privačių prekės ženklų užsako dideliais kiekiais tūkstančiams parduotuvių įvairiose šalyse. Toks didelis užsakymų mastas sumažina vieno produkto savikainą, todėl „Lidl“ pirkėjams gali pasiūlyti itin patrauklią kainą išlaikant aukštą produktų kokybę“, – pabrėžia L. Skersytė.
„Lidl“ privačių prekės ženklų produktų galima įsigyti 81 parduotuvėje 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.