Apklausa: žmonės šventėms taupyti nelinkę, tačiau ir didelių išlaidų neplanuoja
17.11.2022 | Vilnius
Kad ir kokie bebūtų laikai, Kalėdos ir Kūčios lietuviams yra ypatingas metas. Panašu, jog didelių kompromisų su pinigine jie nėra linkę daryti. 44 proc. Lietuvos gyventojų pažymi, jog šiemet maistui šventiniu laikotarpiu ketina išleisti tiek pat arba daugiau nei pernai, rodo „Lidl Lietuva“ užsakymu atlikta reprezentatyvi apklausa.
Šis skaičius panašiai pasiskirsto tarp vyrų (42 proc.)ir tarp moterų (45 proc.). Žymiai mažiau nei pernai planuoja išleisti vos 6 proc. apklaustųjų, o šiek tiek mažesnes išlaidas numato 21 proc.
„Pastebime, kad žmonės jau pamažu rengiasi šventėms, ir tai jiems gali padėti sutaupyti. Nuo dekoracijų iki įvairių prieskonių mišinių meduoliams, ilgo galiojimo prekių, tokių kaip panetonės pyragai, taip pat išskirtinių „Deluxe“ produktų, kurie pradžiugins išskirtinio maisto mėgėjus – visa tai praneša apie artėjančias Kalėdas“, – sako „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovė Kristina Mažeikytė.
Apklausos rezultatai rodo, jog kas penktas respondentas savo išlaidų maistui niekada neplanuoja iš anksto. Įdomu tai, kad šis skaičius didžiausias tarp vyresnio amžiaus žmonių (27 proc.), o mažiausias tarp jaunimo (12 proc.). „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovė pastebi, kad planuoti verta ir tikrai nėra sudėtinga, o žinant kelis triukus, galima arba sutaupyti, arba už tą pačią sumą įsigyti daugiau.
„Yra sakoma, žmogus planuoja – Dievas juokiasi, tačiau nusimatyti kelis žingsnius į priekį tikrai verta. Norintiems sutaupyti visada patariame sekti akcijas ir specialius pasiūlymus. Yra nemažai produktų, kuriuos paprasta įsigyti iš anksto, o švenčių jie sėkmingai sulauks ir šaldymo kameroje ar spintelėje. Nuo žuvies iki daržovių ar kepinių – pastebėjus gerą kainą rekomenduojame įsigyti jau dabar. Negaliu nepriminti – verta naudoti ir „Lidl Plus“ programėlę, kurioje pirkėjai visada gali rasti papildomų nuolaidų“, – pataria K. Mažeikytė.
Ji priduria, kad dar vienas būdas, kuris padės išvengti kompromiso su pinigine, yra privatūs prekės ženklai, dažnai kainuojantys mažiau nei tos pačios kategorijos žinomų prekės ženklų produktai.
Panašios tendencijos pastebimos ir kalbant apie išlaidas dovanoms. 44 proc. respondentų pažymi, kad šiemet jie dovanoms planuoja išleisti arba daugiau, arba panašiai kaip ir ankstesniais metais. Mažinti išlaidas svarsto penktadalis, lygiai tiek pat žmonių teigia iš anksto išlaidų dovanoms neplanuojantys. 4 proc. gyventojų šiemet dovanų iš viso neketina pirkti, o 7 proc. – joms skirs gerokai mažesnę šventinio biudžeto dalį nei pernai.
„Tyrimas rodo, kad ypatingai taupyti Kalėdų dovanų sąskaita žmonės šiemet neplanuoja. Raginčiau pagalvoti apie praktiškus sprendimus, neplanuojantiems išleisti daug arba tiesiog ieškantiems universalių dovanų savo artimiesiems ar draugams. Ne pirmus metus matome, kad viena tokių formų yra dovanų kortelės arba įvairūs maisto produktų, skanėstų rinkiniai. Štai pavydžiui ir mūsų siūlomų „Lidl“ dovanų kortelių privalumas yra tai, kad kiekvienas gali pasirinkti, kokios vertės kortelę dovanoti, o jos gavėjas lengvai, patogiu laiku išsirinks norimas prekes bei produktus. Tai tikrai palengvina gyvenimą tiems, kuriems dovanų pirkimas šventiniu laikotarpiu kelia stresą bei įtampą“, – sako „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovė.
Internetinę apklausą Kalėdų tema „Lidl Lietuva” užsakymu atliko bendrovė „Norstat”. 2022 m. spalio – lapkričio mėnesiais vykusioje apklausoje dalyvavo 1000 Lietuvos gyventojų.