Lietuviška „Freeway“ gira: pirkėjų pamėgtas skonis su mažiau pridėtinio cukraus

25.05.2022 09:00:00 | Vilnius

gira

Stengdamasis pirkėjams pasiūlyti daugiau sveikatai palankesnių maisto gaminių, prekybos tinklas „Lidl“ įsipareigojo iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekių ženklų produktuose sumažinti vidutinį pridėtinio cukraus ir druskos kiekį net 20 proc. Jau anksčiau patobulintos Lietuvoje gaminamų geriamųjų jogurtų, sūrelių, duonos gaminių sudėtys, o naujausias pasiekimas – atnaujinta lietuviškos „Freeway“ giros receptūra.

„Vasarą „Lidl“ pirkėjai galės pasitikti atsigaivindami „Freeway“ gira su mažiau pridėtinio cukraus. Formuodami sveikatai palankesnį nuolatinį prekybos tinklo asortimentą, pirmiausia tobuliname tuos produktus, kurie yra patys populiariausi. Gira yra daug potencialo kokybės tobulinimui turintis tradicinis lietuviškas gėrimas“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ Kokybės užtikrinimo departamento atstovas Karolis Lebednikas.

Cukraus kiekis mažinamas tendencingai

Statistikos duomenimis, lietuvių pamėgtuose maisto produktuose ypatingai daug pridėtinio cukraus. Pasaulio sveikatos organizacija yra paskelbusi, kad per didelio cukraus kiekio vartojimas didina riziką susirgti cukriniu diabetu ar kitomis ligomis.

„Kadangi „Freeway“ gira yra išties populiarus gėrimas, jau kelerius metus tendencingai mažiname jame esantį pridėtinio cukraus kiekį. 1 litro talpos butelyje esančios giros receptūroje pridėtinio cukraus kiekį palaipsniui pavyko sumažinti net 1,2 g“, – teigia K. Lebednikas.

Pasak įmonės atstovo, pradinėje giros receptūroje cukraus kiekis siekė 7,4 g, o nuo liepos pradžios „Lidl“ parduotuvėse  1 litro „Freeway“ giroje cukraus bus jau tik 6,2 g. Skaičiuojama, kad dėl šio receptūros atnaujinimo per metus pirkėjai suvartos 420 kg mažiau cukraus.

Pagrindinis cukraus kiekio mažinimo produktuose tikslas – nebloginant skonio savybių, vartotojus pamažu pratinti prie mažiau saldžių gaminių. Gira nėra vienintelis gaivusis gėrimas, kurio receptūra buvo atnaujinta - pridėtinio cukraus kiekį pavyko sumažinti ir kituose „Freeway“ prekės ženklo produktuose, pavyzdžiui, gazuotame apelsinų skonio bei „Ginger Ale“ skonio gėrime.

Puikia alternatyva saldiems gėrimams tampa ir tokie „Lidl“ gaminiai, kaip „Saguaro“ prekės ženklo žaliųjų citrinų skonio gazuotas stalo vanduo be cukraus.

Artimiausiu metu daugiau dėmesio planuojama skirti ir druskos kiekio produktuose mažinimui. Bus peržiūrėtos ir atnaujintos virš 40 kasdienio vartojimo produktų receptūros – pirkėjams bus siūlomi sveikatai palankesni duonos ir mėsos gaminiai.

Cukraus mažiau – skonis toks pat

Sveikatai palankesnė „Freeway“ gira gaminama Lietuvoje – prekybos tinklas „Lidl“ bendradarbiauja su gaiviuosius ir alkoholinius gėrimus gaminančia įmone „Kauen craft“.

„Siekiant sukurti tobulą produktą su mažesniu cukraus kiekiu, kurio skonis būtų panašus į to produkto, kuris sudėtyje turėjo pradinį cukraus kiekį, dažniausiai prireikia 6-9 mėnesių. Bet kokio gėrimo gamybos procesas yra ilgas ir sudėtingas, mat produkto receptūra yra tobulinama tol, kol išgaunamas skonis prilygsta pirminės receptūros produktui“, – įžvalgomis dalijasi „Kauen craft“.

Būtina pažymėti, kad atnaujintos receptūros „Freeway“ giros skonio ir juslinės savybės dėl cukraus kiekio mažinimo visiškai nenukentėjo – priešingai, produktas tapo dar gaivesnis ir mažiau kaloringas. Tuo, jog produktas nenuvils jį įsigijusio vartotojo, įsitikinama atliekant technologinius bandymus, rengiant vidines ir fokus grupės degustacijas.

„Visi patobulinti produktai, įskaitant ir atnaujintos receptūros „Freeway“ girą, yra įvertinami aklųjų ragavimų (angl. blind tasting) metu. Eksperimento dalyviai ragauja tiek įprastą, tiek atnaujintą produktą bei analogiškus skirtingų prekių ženklų produktus, tačiau nežino, kuris yra kuris. Tai leidžia nešališkai įvertinti gaminių skonį, tekstūrą, kvapą ir kitus aspektus bei padeda nuspręsti, ar receptūrų pakeitimai yra tinkami“, – sako K. Lebednikas.

Vykdydami akluosius ragavimus „Lidl Lietuva“ bendradarbiauja su Kauno technologijos universiteto Maisto instituto Juslinės analizės mokslo laboratorijos specialistais. Be to, prekybos tinklas kasmet matuoja savo cukraus ir druskos mažinimo tikslų pažangą. Iki 2025 metų pabaigos planuojama šių pridėtinių medžiagų kiekį „Lidl“ privačių prekių ženklų produktuose sumažinti bent 20 procentų.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Kategorijos


Atsisiųsti

Atsisiųsti (716.39 KB)

Pasidalinti

Kitos naujienos
Daugiau