Žmogaus teisių politika
Kiekvieną dieną milijonai žmonių dirba tam, kad mažmeninės prekybos tinklai pirkėjams galėtų pasiūlyti maisto produktų ir įvairių kitų prekių. Bendrovės, savo ruožtu, turi rūpintis, kad žmogaus teisės nebūtų pažeidžiamos nė vienoje globalių tiekimo grandinių dalyje. Jos turi siekti, kad pagarba žmonėms – klientams, darbuotojams, verslo partneriams – būtų nenuneigiama verslo pamatinė vertybė. Mes palaikome šį tikslą ir drauge su mūsų partneriais įsipareigojame stiprinti žmogaus teisių apsaugą visoje vertės kūrimo grandinėje.
Pagarba žmogaus teisėms ir jų apsauga yra mūsų socialinės atsakomybės dalis. Šioje srityje vadovaujamės tarptautiniais principais, pavyzdžiui, JT Visuotine žmogaus teisių deklaracija, JT Verslo ir žmogaus teisių pagrindiniais principais, Tarptautinės darbo organizacijos deklaracija dėl pagrindinių principų ir teisių darbe. „Lidl“ sėkmė visų pirma grindžiama sąžiningu elgesiu, todėl atsakomybė už žmones bei visuomenę yra svarbus mūsų veiklos principas.
Būdama „Schwarz“ grupės dalimi, „Lidl Lietuva“ vadovaujasi „Schwarz“ grupės pagarbos žmogaus teisėms politika ir yra įsipareigojusi užtikrinti šias teises.
Pranešimų apie pažeidimus pateikimo mechanizmai
Prieiga prie veiksmingo skundų pateikimo mechanizmo yra itin svarbi, siekiant atskleisti žmogaus teisių riziką ir teisių pažeidimus. Tačiau praktikoje tai dažnai tampa iššūkiu pradinėse tiekimo grandyse, nes darbuotojai turi gauti prieigą prie skundų mechanizmų esant skirtingoms sąlygoms ir įvairioms aplinkybėms – pradedant nuo skirtingų kalbos įgūdžių, galimybės naudotis informacinėmis technologijomis, baigiant kultūros ypatumais.
Atsižvelgdamas į šiuos sunkumus „Lidl“ prekybos tinklas išsikėlė tikslą išbandyti skundų pateikimo mechanizmus įvairiose tiekimo grandinėse, kad nustatytų veiksmingus ir skirtingiems mastams pritaikomus metodus. Pirmu etapu bandome skundų pateikimo mechanizmus trijose didelės rizikos tiekimo grandinėse.
Uogos iš Ispanijos
Vykdydami šį bandomąjį projektą kartu su partneriu „Elevate“ sukūrėme naują, veiksmingą uogų sektoriaus darbuotojų skundų mechanizmą Huelvoje, Ispanijoje. Skundų mechanizmas bus bandomas kartu su atrinktais augintojais 2021–2022 m. derliaus sezono metu. Ypatingą dėmesį skiriame esamų prieigos kliūčių šalinimui. Skundų mechanizmas turi keletą skundų kanalų, įskaitant karštąją liniją, kurioje dirba apmokyti darbuotojai, taip pat galimybę pateikti skundus per Whatsapp. Skundai priimami bet kuria kalba, o pokalbiai su karštosios linijos darbuotojais galimi ispanų, arabų ir anglų kalbomis. Be to, darbuotojai apmokomi naudotis mechanizmu, o kadangi dauguma darbuotojų yra moterys iš Šiaurės Afrikos ir Rytų Europos, karštojoje linijoje dirba tik moterys. Šį bandomąjį projektą įvertinsime pasibaigus derliaus nuėmimo sezonui ir pranešime apie rezultatus bei tolesnius žingsnius.
Palmių aliejus
Bendradarbiaujame su savo tiekėjais „Griesson – de Beukelaer“ ir „Cargill“, kad išbandytume veiksmingą skundų mechanizmą palmių aliejaus sektoriuje. Bandomojo projekto metu dirbsime su pasirinktais palmių aliejaus tiekėjais ir jų palmių plantacijomis siekdami įvertinti, ar skundų pateikimo mechanizmas yra tinkamas tolesniam diegimui kituose regionuose arba kitų produktų grupių atžvilgiu. Šis projektas šiuo metu yra vystymo fazėje ir tęsis iki 2022 m. pabaigos.
Kokosų pienas iš Vietnamo
Vietname bandome kitą skundų pateikimo mechanizmą, kurį teikia paslaugų teikėjas „Ulula“ bendradarbiaudamas su „amfori“. Šis mechanizmas yra išbandomas tiek ne maisto, tiek maisto prekių sektoriuose. „Lidl“ prekybos tinklas yra įsitraukęs į šį projektą kartu su tekstilės ir kokosų pieno gamintojais. Įvairūs skundų kanalai taip pat yra prieinami darbuotojams kaip bandomojo projekto dalis. Kadangi gamybinėje įstaigoje dažnai veikia keli užsakovai, skundai nagrinėjami vienodai, dalyvaujant įgaliotajai trečiajai šaliai, ir kuriamos taisomosios priemonės. Bandomasis projektas veiks iki 2022 m. vidurio, o tada jį įvertins „amfori“ ir jos nariai, kad būtų išnagrinėtas tolesnis mechanizmų pritaikymas.