Ledų tendencijos keičiasi: populiarūs ne tik tradiciniai skoniai
22.07.2025 | Lietuva
Ledų pasirinkimo tendencijos keičiasi – daugiau žmonių ieško ne tik skanaus, bet ir sveikatai palankesnio deserto. Vis labiau populiarėja ledai su didesniu baltymų kiekiu, be pridėtinio cukraus ar vaisiniai, gaivių skonių ledai. Nors skonis ir kaina tebėra svarbiausi kriterijai, naujausias „Lidl Lietuva“ užsakymu bendrovės „Norstat“ atliktas tyrimas rodo, kad pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria ir sudėčiai bei maistinei vertei.
Skonį kaip pagrindinį pasirinkimo kriterijų nurodė net 75 proc. apklaustųjų. Beveik pusė jų pirmenybę teikia vanilės (45 proc.), šokolado (28 proc.) ir karamelės (27 proc.) skonio ledams. Nemaža dalis lietuvių renkasi ir vaisinius (19 proc.) bei riešutų skonio ledus (11 proc.).
„Ledai yra vienas dažniausiai vasarą perkamų desertų, todėl siekiame užtikrinti, kad parduotuvių lentynose būtų platus skonių pasirinkimas už žemą kainą. „Lidl“ šeimos prekės ženklų ledų sudėtis yra tobulinama ir ruošiama atsižvelgiant į klientų skonius bei populiarumą ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Pastaruoju metu vis didesnio pirkėjų dėmesio sulaukia baltymais praturtinti ledai, kurie ne tik leidžia pasimėgauti desertu, bet ir padeda papildyti kasdienį baltymų kiekį – juk angliavandenių dažniausiai niekam netrūksta“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Klientams taip pat svarbi ir kaina – ją kaip vieną pagrindinių kriterijų nurodė 57 proc. respondentų, o 26 proc. apklaustųjų svarbi ir ledų sudėtis bei maistinė vertė.
„Mums svarbu, kad kiekvienas klientas rastų ne tik savo mėgstamo skonio ir aukštos kokybės ledų, bet juos galėtų įsigyti neišlaidaujant ir nelaukiant akcijų“, – priduria A. Bubnelis.
Kas padeda užtikrinti žemą ledų kainą kasdien?
Žemą ledų kainą prekybos tinklui padeda užtikrinti privatūs prekės ženklai, pavyzdžiui, „Ballino“, „Gelatelli“, „Bon Gelati“. Be jų, „Lidl“ siūlo ir daug kitų privačių prekės ženklų produktų, kurie leidžia išlaikyti mažesnes kainas, nes pirkėjams nereikia mokėti už reklamą, įmantrias pakuotes ar gerai žinomo prekės ženklo vardą. Tarp jų – pieno produktai „Pilos“, kūno priežiūros ir kosmetikos priemonės „Cien“, prekės vaikams „Lupilu“, buities valymo priemonės „W5“, sporto ir laisvalaikio prekės „Crivit“, drabužiai „Esmara“, „Livergy“, „Pepperts“, taip pat gurmaniški produktai „Deluxe“.
„Dalis pirkėjų vis dar nustemba sužinoję, kad daugelis „Lidl“ privačių prekės ženklų produktų, tarp jų ir ledai, gaminami tose pačiose gamyklose kaip ir gerai žinomų prekių ženklų produkcija. Pavyzdžiui, lietuviška įmonė UAB „Vikeda“ „Lidl“ gamina „Ballino“ prekės ženklu pažymėtus įvairių skonių ledus tiek rageliuose, tiek vafliniuose puodeliuose“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.
Žemą kainą padeda užtikrinti atrinktas prekių asortimentas – dalis produktų užsakoma tūkstančiams „Lidl“ parduotuvių visoje Europoje. Didelis užsakymų mastas leidžia sumažinti savikainą, o tai tiesiogiai atsiliepia galutinei produkto kaina.
Žemą produktų kainą lemia ir efektyvi logistikos grandinė. Šiuo metu šalyje veikia du inovatyviais ir aplinkai draugiškais sprendimais pasižymintys „Lidl Lietuva“ logistikos centrai, aptarnaujantys visas prekybos tinklo parduotuves šalyje. Produktyvus darbas juose sutrumpina prekių pristatymo maršrutus, leidžia užtikrinti šviežią ir kokybišką asortimentą bei pasiūlyti žemas produktų kainas lentynose.
Įvairus ledų pasirinkimas
Besikeičiant vartotojų įpročiams, vis daugiau žmonių, siekdami geresnės savijautos, sąmoningai renkasi baltymais papildytus, su mažesniu cukraus kiekiu arba produktus be laktozės, ne išimtis ir ledai.
„Girdime nuomonių, kad augalinės kilmės ar sveikatai palankesni produktai yra brangesni, tačiau siūlydami tokių gaminių savo asortimente už visuomet žemą kainą, griauname šį mitą ir rodome, kad sveikesni pasirinkimai yra tinkami visiems“, – akcentuoja A. Bubnelis.
„Lidl“ parduotuvėse siūlomi ledai be pridėtinio cukraus ir baltymais praturtinti ledai. Pirkėjai gali rinktis baltyminius ledų batonėlius, ledus ant pagaliuko ar kibirėlyje, kurių populiarumas nuolat auga. Didėjantis dėmesys sveikatai, aplinkosaugai ir augalinės kilmės produktams skatina pasiūlą papildyti natūralesniais, sąmoningam vartotojui aktualiais pasirinkimais. Vienas tokių pavyzdžių – „Vemondo“ augalinės kilmės šerbetas, puikiai tinkantis ieškantiems veganiškų alternatyvų.
Tvaresnės sudėties ledai
Ne mažiau svarbu žmonėms tampa ir ingredientų kilmė bei poveikis aplinkai. Kadangi šokoladiniai arba šokoladu aplieti ledai yra vieni perkamiausių tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, jų gamyba kasmet reikalauja itin daug kakavos pupelių. Deja, gamintojai vis dažniau susiduria su šios žaliavos trūkumu – gamybai tinkamos kakavos stygių lemia neatsakingas ūkininkavimas, klimato kaita ir prastėjančios auginimo sąlygos.
Atsižvelgdamas į šiuos iššūkius ir siekdamas pirkėjams pasiūlyti kuo tvaresnius produktus, „Lidl“ visuose savo privačių prekės ženklų produktuose naudoja tik atsakingai užaugintą kakavą, pažymėtą „Fairtrade“ sertifikato logotipu, kuris užtikrina, kad už kakavą ūkininkams buvo sumokėta teisinga kaina, leidžianti išlaikyti šeimas ir investuoti į vietos bendruomenių gerovę. Taip pat garantuojama, kad produktų žaliavos būtų auginamos aplinką tausojančiu būdu – atsakingai naudojant vandenį, saugant dirvožemį ir biologinę įvairovę.
Mėgstamų ledų galima įsigyti 81 „Lidl“ parduotuvėje 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.