Užteko penkerių metų: kaip „Lidl“ įsitvirtino šalies mažmeninės prekybos rinkoje

12.05.2021 12:00:00 | Vilnius

Nors prieš penkerius metus Lietuvos mažmeninės prekybos sektorius jau buvo gana užpildytas, tačiau sėkmingas „Lidl“ įsiliejimas į rinką parodė, kad joje buvo ne tik galimybių augti, bet ir keisti vartotojų įpročius. Apie tai, kokį vaidmenį šalies ekonomikoje šiandien užima šis prekybos tinklas ir kaip jo startas šalyje pakeitė pirkėjų kasdienybę, penktojo „Lidl“ gimtadienio proga pasakoja ekspertai. 

Nors privatūs prekių ženklai anksčiau lietuviams nebūtinai siejosi su kokybe už gerą kainą, „Lidl“ pradėjus savo veiklą Lietuvoje, klientų požiūris į pačių prekybos tinklų prekinius ženklus pasikeitė.

Pasak kainų lyginimo platformos „Pricer.lt“ maisto krypties vadovo Petro Čepkausko, „Lidl“ prekių ženklams galima priskirti vieną pagrindinę ypatybę: „Privatūs šio prekybos tinklo prekių ženklai pasižymi ne tik gerai apgalvotais kainų lygiais ar tarpusavio ryšiais, bet ir proginiais, sezoniniais bei funkciniais variantais. Tai galima pavadinti savotiška privačių prekių ženklų „architektūra“.

Specialistas pratęsia, kad anksčiau Lietuvoje privatūs prekių ženklai dažniausiai užimdavo žemų kainų prekių nišas, o komunikacijoje beveik nešmėžuodavo.

„Lidl“ pradėjus veiklą Lietuvoje, pradėta dažniau minėti savo privačius prekių ženklus, juos naudoti įvairiose pardavimų rėmimo programose. Ir nors buvo pastebimas komunikacijos suaktyvėjimas kiekybės klausimu, kontekstas išliko panašus, daugiausia buvo kalbama apie žemesnio kainų lygmens prekes“, – sako „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas.

Klientams pateikia skirtingus vartojimo modelius

Anot eksperto, nors „Lidl“ dažnai akcentuoja aukštą savo privačių prekių ženklų produktų kainos ir kokybės santykį, būtų klaidinga manyti, kad prekybos tinklas savo klientams siūlo tik tai.

„Galima sakyti, kad efektyviai kontroliuodamas savo asortimentą ir jo pateikimą, „Lidl“ itin gerai sprendžia pirkėjų poreikius. Tai šis prekybos tinklas daro ne paprasčiausiai parduodamas bulves, duoną, pieną ar kruopas, o pateikdamas įvairius vartojimo modelius, kurie siejasi su lankytojų pajamų lygiu, sezonu, funkcionalumu, gyvenimo būdu ir naujais potyriais. Kainos ir kokybės santykio akcentavimas yra tik pirminis santykis su klientu, tačiau jis vėliau pradeda vertinti ne tik šiuodu aspektus, bet ir visą „Lidl“ ekosistemą, jos praktiškas naudas“, – sako P. Čepkauskas.

Skaidrumu grįstas kelias į svarbią rolę rinkoje

Šiandieninę svarbią prekybos tinklo poziciją rinkoje taip pat patvirtina faktas, kad „Lidl Lietuva“ jau yra tapęs vienu didžiausių mokesčių mokėtojų Lietuvoje. VMI duomenys rodo, kad įmonė pernai sumokėjo 93 mln. eurų mokesčių, t.y. 19,2 proc. daugiau nei 2019 m. (78 mln. eurų).

„Investuotojų Forumo“ vykdomosios direktorės Rūtos Skyrienės teigimu, gebėjimas per penkerius metus pakilti į devintąją vietą didžiausių mokesčių mokėtojų lentelėje parodo, kad prekybos tinklas tikslingai plėtėsi, augo įmonės pardavimai: „Tokie rezultatai nebūtų įmanomi be pagrindinių „Lidl“ vertybių, kurias atspindi dalyvavimas tokiose iniciatyvose kaip „Baltoji banga“, vienijančioje sąžiningai ir atsakingai veikiantį verslą.“

Pandemijos metu, sąžininga veikla – reikšmingesnė

„Investuotojų Forumo“ vykdomoji direktorė akcentuoja, kad mokesčių mokėjimas padeda verslui kurti teigiamą vaizdinį visuomenės akyse, o įmonių skaidrumas ypač reikšmingas pandemijos akivaizdoje.

„Gyventojams vis labiau rūpi principai, kuriais įmonės vadovaujasi savo veikloje. Atsakinga ir sąžininga veikla ne tik leidžia parodyti visuomenei, kad verslui rūpi jį supanti aplinka – tuo pat metu organizacijos prisideda ir prie valstybės gerovės. Didžiausių mokesčių mokėtojų svarba dar labiau išauga šiandien, kai Lietuva susiduria su rimtais iššūkiais, nes valstybė gali perskirstyti sumokėtą sumą būtiniausioms reikmėms“, – teigia R. Skyrienė. 

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Kategorijos


Atsisiųsti

Atsisiųsti (5.14 MB)

Pasidalinti

Kitos naujienos
Daugiau