Aukštesni gyvūnų gerovės standartai – būtinybė, o ne pasirinkimas: kaip „Lidl“ prisideda prie gyvūnų gerovės?

13.03.2025 | Lietuva

Veganiški kepsniai

Gyvūnų gerovė – ne vien etikos klausimas, tačiau ir kokybės, tvarumo bei sąmoningesnių sprendimų dalis. Pirkėjai vis dažniau renkasi produktus, kurie būtų pagaminti ar užauginti aplinkai draugiškesniu būdu, todėl prekybos tinklai nuolat diegia priemones, kurios padeda užtikrinti aukštesnius gyvūnų gerovės standartus. Prekybos tinklas „Lidl“ savo asortimente jau atsisakė narvuose laikomų vištų kiaušinių, o ne maisto prekių asortimente užtikrina, kad naudojamos žaliavos būtų išgaunamos laikantis visų etikos ir gyvūnų gerovės standartų. Be to, prekybos tinkle yra nuolat plečiama augalinės kilmės produktų pasiūla, suteikiant pirkėjams dar daugiau tvarių alternatyvų.

„Gyvūnų gerovė yra mūsų visų atsakomybė. Šiandien vartotojai ne tik domisi produkto kokybe, bet ir kaip jis buvo pagamintas, kokiomis sąlygomis buvo laikomi gyvūnai. Kuo daugiau įmonių imsis veiksmų šioje srityje, tuo didesnius pokyčius galėsime pasiekti, todėl „Lidl“ kelia griežtus reikalavimus tiek Lietuvos, tiek užsienio tiekėjams“, – sako „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė Monika Anilionė.

Atsisakė narvuose laikomų vištų kiaušinių

„Lidl“ skiria išskirtinį dėmesį, kad sudėtyse esantys ingredientai būtų kuo draugiškesni aplinkai. Pasak M. Anilionės, siekiant užtikrinti gyvūnų gerovės aukštesnius standartus, „Lidl Lietuva“ palaipsniui diegia įvairias priemones.

„Anksčiau nei buvo numatyta atsisakėme narvuose laikomų vištų kiaušinių prekybos ir esame išsikėlę tikslą, kad iki 2025 finansinių metų pabaigos jų neliktų ir visų mūsų privačių prekės ženklų gaminiuose. Šį sprendimą privačių prekės ženklų produktų sudėtyse priėmėme pirmieji iš visų didžiųjų prekybos tinklų šalyje“, – tvirtina M. Anilionė.

Atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių visų privačių prekės ženklų gaminiuose – svarbus žingsnis siekiant nuoseklumo ir aukštesnių gyvūnų gerovės standartų. Narvuose laikomos vištos dažnai susiduria su itin ribota judėjimo laisve ir prastomis sąlygomis, o tai daro įtaką jų gerovei ir gyvenimo kokybei.

„Atsisakydami narvuose laikomų vištų kiaušinių iš visų savo privačių prekės ženklų produktų sieksime užtikrinti, kad atsakingas pasirinkimas būtų taikomas ne tik tiesioginiam vartojimui, bet ir tiems gaminiams, kuriuose kiaušiniai naudojami kaip sudedamoji dalis – nuo kepinių iki majonezo. Tai leis pirkėjams būti tikriems, kad jų pasirinkimas prisideda prie etiškesnės maisto pramonės ir skaidresnės tiekimo grandinės“, – teigia „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Dar daugiau gyvūnų gerovę užtikrinančių tikslų

„Lidl Lietuva“ ne tik siekia visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių privačių prekės ženklų gaminiuose, bet ir kelti standartus visoje tiekimo grandinėje. Gyvūnų gerovė yra neatsiejama „Lidl“ tvarumo strategijos „Gerai planetai“, „Gerai žmonėms“, „Gerai tau“ dalis.

„Didelį dėmesį gyvūnų gerovės standartams skiriame ir ne maisto prekių srityje – pavyzdžiui, savo gaminiuose nenaudojame angoros vilnos ar medžiagų, kurios gaunamos iš egzotinių bei saugomų gyvūnų. Be to, esame programos „Fur Free Retailer“ nariai ir savo gaminiuose nenaudojame jokio kailio. Taip pat užtikriname, kad visi gaminiai, kurių sudėtyje yra pūkų, turėtų „DownPass“ sertifikatą. Jis užtikrina, kad naudojami pūkai ir plunksnos buvo gaunami etiškai ir atsakingai – nepešant jų nuo gyvų paukščių bei reguliariai tikrinant tiekimo grandinę“, – akcentuoja „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.

Pasak jos, „Lidl“ taip pat privačių prekės ženklų gaminiams renkasi tik tokią ėriukų odą, kuri yra maisto pramonės subproduktas bei savo gaminiuose nenaudoja merino vilnos, jei jai taikoma neetiška avių kirpimo praktika.  

Ragina išbandyti daugiau augalinės kilmės produktų

Be to, „Lidl Lietuva“ nuolat plečia augalinės kilmės produktų pasirinkimą ir taip skatina pirkėjus prisidėti prie gyvūnų gerovės, renkantis augalinės kilmės baltymų turinčius gaminius.

„Augalinės kilmės produktų plėtra yra svarbus žingsnis siekiant ne tik suteikti pirkėjams platesnį pasirinkimą, bet ir prisidėti prie gyvūnų gerovės užtikrinimo. Kuo daugiau augalinių alternatyvų yra prieinama, tuo lengviau vartotojams rinktis tvaresnius produktus. Dėl šios priežasties nuolat plečiame veganiškų maisto produktų asortimentą, taip siekiant skatinti sąmoningesnę mitybą ir atsakingesnį požiūrį į maisto gamybą“, – tvirtina M. Anilionė.

Siekiant skatinti rinktis kuo daugiau augalinės kilmės baltymų turinčių produktų, „Lidl“ iki 2030 finansinių metų pabaigos įmonė planuoja 20 procentų padidinti augalinės kilmės maisto produktų pasirinkimą, lyginant su 2023 finansiniais metais. Taip pat siekiama 10 procentų padidinti viso grūdo produktų dalį visų grūdinių maisto produktų kategorijose. Įmonė taip pat pasiūlys bent po vieną pilno grūdo produkto alternatyvą tam tikrose privačių prekių ženklų kategorijose.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 80 „Lidl“ parduotuvėse 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Pasidalinti

Daugiau