Kokiais veiksmais „Lidl Lietuva“ siekia tvarumo ir išlaiko tvariausio prekės ženklo vardą?

16.05.2024 08:00:00 | Vilnius

Lidl Lietuva

Prekybos tinklą „Lidl“ Lietuvos gyventojai penkerius metus iš eilės įvardija kaip tvariausią prekės ženklą šalyje, rodo Europos įmonių tvarumo analizė „Sustainable Brand Index“. Kokie veiksmai padeda tinklui išlaikyti šį vardą ir kaip „Lidl“ komandos nariai siekia pozityvių pokyčių visuomenėje bei aplinkoje, pasakoja „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.  

„Nuo pat veiklos Lietuvoje pradžios jau aštuonerius metus „Lidl“ deda pastangas rūpinantis aplinkos apsauga, socialinių iniciatyvų įgyvendinimu ir darbuotojų gerove. Pasiekti pozityvių pokyčių šioje srityje mums padeda visų darbuotojų įsitraukimas į tvarią veiklą. Bendrų „Lidl“ komandos pastangų dėka įgyvendiname įvairias tvarumo iniciatyvas – nuo saulės elektrinių įrengimo ir atsakingesnio ūkininkavimo skatinimo, iki finansinės pagalbos vaikų dienos centrams ar sveikstantiems ruoniukams. Į šias veiklas siekiame kolegas įtraukti kuo aktyviau, nuolat pasakojame apie tai ir savo klientams, tokiu būdu skatindami pozityvius pokyčius visuomenėje. Įvairūs tyrimai ir apklausos rodo, kad tokie veiksmai ir jų reikšmė tampa vis svarbesni“, – sako A. Bubnelis.

Prisideda prie aplinkos saugojimo

Vienas aktualiausių šių dienų klausimų – klimato kaita ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio sumažinimas. „Lidl“ tikslas – savo operatyvinės veiklos ŠESD emisijas 2019–2030 metais sumažinti net 80 procentų. Dėl to „Lidl“ nuolat investuoja į atsinaujinančius energijos šaltinius, pavyzdžiui, stato saulės elektrines ant parduotuvių stogų, dėmesį skiria kitiems tvariems energijos valdymo ir transporto sprendimams.

„Gamtos išteklius tausojame ir įvairiais kitais būdais. Pavyzdžiui, produktus mūsų klientams auginančių ūkininkų prašome turėti sertifikatą „GlobalG.A.P.“, kuris įrodo, kad jie vaisius ir daržoves augina atsakingai. Taip pat reikalaujame, kad visuose šviežiuose vaisiuose ir daržovėse ūkininkavimo metu naudojamų veikliųjų medžiagų likučiai neviršytų trečdalio Europos Sąjungos leistinos normos. Tokiu būdu saugome ir bioįvairovę,“, – teigia A. Bubnelis.

„Lidl“ taip pat tausoja aplinką ir sprendžiant maisto švaistymo problemą. Parduotuvėse yra nuolat tikrinamas maisto produktų šviežumas, o pastebėjus, kad tam tikrų produktų tinkamumo vartoti terminas artėja prie pabaigos, jų pardavimas ir suvartojimas laiku skatinamas papildomai sumažinant jų kainą.

„Mūsų parduotuvėse galima rasti „Geradarių maišelius“. Į juos parduotuvių komandos nariai supakuoja netobulos išvaizdos, bet puikiai vartoti tinkamus vaisius ir daržoves, kuriuos pirkėjai gali įsigyti pigiau. Be to, bendradarbiaujame su „Maisto banku“ ir reguliariai jam perduodame dar tinkamas vartoti maisto prekes“, – pabrėžia A. Bubnelis.

Aktyviai mažina plastiko kiekį

Siekdamas taupesnio gamtos išteklių naudojimo ir taršos mažinimo, „Lidl“ taip pat vykdo strategiją „REset Plastic“, kurios tikslas – sumažinti plastiko kiekį bei didinti jo perdirbimo galimybes.

„Iki 2025 metų pabaigos plastiko naudojimą sumažinsime 30 proc., o mūsų privačių prekės ženklų produktų pakuotėse naudosime vidutiniškai 25 proc. perdirbto plastiko. Pavyzdžiui, įvairioms namų buitinės chemijos prekėms jau naudojame butelius, pagamintus iš 100 proc. perdirbto plastiko. Be to, esame kol kas vienintelis prekybos tinklas Lietuvoje, atsisakęs plastikinių pirkinių maišelių“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.  

Jis pabrėžia, kad „Lidl“ komanda mažindama plastiko taršą itin didelį dėmesį skiria ir pakuotėms, kurios pagamintos iš sudėtingiau perdirbamo, pavyzdžiui, juodos spalvos, plastiko. Todėl juodo plastiko dėžutes, skirtas pyragams, šviežiai mėsai pakuoti, „Lidl“ yra pakeitęs skaidriu, lengvai perdirbamu plastiku, o plastikines kiaušinių pakuotes – kartoninėmis.

Dėmesys žmonėms

Pasak A. Bubnelio, „Lidl“ tvarumas neapsiriboja vien aplinką tausojančiais sprendimais – prekybos tinklo komanda aktyviai siekia pozityvių socialinių pokyčių.

„Siekdami prisidėti prie saugios aplinkos Lietuvos vaikams kūrimo, jau septynerius metus suteikiame galimybę „Lidl“ klientams taromatuose paaukoti už gėrimų pakuočių užstatą atgautą sumą vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms. Paaukotą sumą mes padvigubiname savo lėšomis ir lygiomis dalimis skiriame organizacijoms „Lietuvos Caritas“, „Gelbėkit vaikus“ ir „Maltos ordinui““, – tvirtina „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.  

Tarp kitų socialinio atsakingumo pavyzdžių – „Lidl“ siekis paskatinti Lietuvos visuomenę rinktis sveikesnius maisto produktus.  

„Norėdami, kad mūsų klientams būtų kuo paprasčiau rinktis sveikatai palankesnius produktus, siekiame iki 2025 metais sumažinti mūsų privačių prekių ženklų produktuose pridėtinio cukraus ir druskos kiekį po 20 procentų. Beje, tą darome atsakingai – keisdami sudėtis pasitelkiame mokslininkus, nekeičiame druskos ir cukraus dirbtiniais priedais bei išlaikome tokį patį ar geresnį produktų skonį“, – sako A. Bubnelis.  

Prie tvarių sprendimų prisideda visi darbuotojai

„Lidl“ komandos nariai – neatsiejama bendrovės tvarumo dalis, tad prekybos tinklas nuolat rūpinasi organizacijoje dirbančių žmonių gerove bei įtraukia juos į kelionę tvaresnės veiklos link.

„Vidinės iniciatyvos padeda realizuoti užsibrėžtus tvarumo tikslus ir įtraukti kuo daugiau komandos narių. Todėl pristatėme darbuotojams skirtą tvarumo programą „You“, kurios metu plačiau supažindiname darbuotojus su „Lidl“ tvarumo strategija bei siekiamais pozityviais pokyčiais. Taip pat aktyviai kviečiame darbuotojus siūlyti idėjas, kurios padėtų „Lidl“ veiklai tapti dar tvaresne“, – teigia A. Bubnelis. 

Jis pabrėžia, kad prekybos tinklui itin svarbi komandos gera savijauta, todėl įmonė nuolat stengiasi suteikti jiems itin palankias darbo sąlygas.

„Ne tik užtikriname komandos finansinį stabilumą, bet ir rūpinamės jų fizine bei emocine sveikata – kiekvienas darbuotojas pasibaigus bandomajam laikotarpiui yra draudžiamas papildomu sveikatos draudimu, taip pat apmokame iki dešimties gydytojo psichoterapeuto ar psichologo-psichoterapeuto psichoterapijos seansų per metus bei nedirbame per didžiąsias metų šventes. Mūsų išskirtinį rūpestį darbuotojais įrodo ir šeštą kartą iš eilės gaunamas tarptautinis geriausio darbdavio „Top Employer“ sertifikatas“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas.

Šiuo metu įmonėje dirba 2,8 tūkst. darbuotojų. Lietuvoje veikia 72 „Lidl“ parduotuvės 27 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje ir Gargžduose.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Pasidalinti

Daugiau