Be mikroplastiko

Be mikroplastiko

„Lidl“ ženklinimas „Sudėtyje nėra mikroplastiko“

picture

Su plastiku susiduriame kiekvieną dieną. Jis taip pat įvairiais būdais patenka į aplinką ir pirmiausia teršia mūsų vidaus vandenis bei vandenynus. Vienas iš daugelio taršos šaltinių yra mažos dalelės, esančios kosmetikos ir kūno priežiūros priemonėse, todėl „Lidl“ užsibrėžė tikslą pašalinti iš savo gaminių šias plastiko daleles, dar žinomas kaip mikroplastikai: didžioji kosmetikos ir kūno priežiūros priemonių asortimento dalis nuo 2021 m. pabaigos sudėtyje neturės mikroplastiko.

Siekdami, kad „Lidl“ klientai aiškiai matytų, kurie produktai sudėtyje neturi mikroplastiko, „Lidl“ pristato ženklinimą kosmetikos ir kūno priežiūros gaminiams – „Sudėtyje nėra mikroplastiko“. Daugelyje šios grupės gaminių mikroplastiko jau nėra, o aiškus ženklinimas padidins skaidrumą vartotojams.

„Lidl“ jau nuo 2015 m. intensyviai dirba šioje srityje ir tiki mikroplastiko mažinimo svarba – tai yra dalis mūsų įsipareigojimo dėl tvarumo. Laikydamasi atsargumo principo, „Lidl“ kartu su savo kosmetikos bei kūno priežiūros priemonių tiekėjais nusprendė nenaudoti kietojo pirminio A tipo mikroplastiko savo prekės ženklų produktų sudėtyje. Nenaudojamos kietos, mažesnės nei 5 milimetrai abrazyvinį efektą turinčios plastiko dalelės, taip pat kiti biologiškai neskaidūs sintetiniai polimerai, kurie yra kieti, disperguoti (išsklaidyti), gelio pavidalo, ištirpinti ar skysti. Neskaitant pirminio mikroplastiko naudojimo mažinimo, „Lidl“ taip pat atlieka alternatyvių tas pačias savybes turinčių medžiagų tyrimus kosmetikos ir kūno priežiūros gaminiams.

Imdamasi šių pažangių veiksmų „Lidl“ ne tik tenkina klientų poreikius, bet ir padeda apsaugoti aplinką nuo plastiko taršos.

picture

Mūsų mikroplastiko apibrėžimas

Kadangi šiuo metu nėra vieno aiškaus mikroplastiko apibrėžimo, „Schwarz“ grupė, kuriai priklauso „Lidl“, nustatė savo apibrėžimą: pagal „Lidl“, mikroplastiko dalelės yra kietos, vizualiai atpažįstamos plastikinės dalelės, kurios yra mažesnės nei penki milimetrai, turi abrazyvinį efektą ir netirpsta vandenyje. „Lidl“ reikalauja savo privačių prekės ženklų tiekėjų laikytis keliamų reikalavimų dėl mikroplastikų.

Šiuo metu atsižvelgiama į šias plastikų rūšis:

Poliamidas (PA), polietilenai (PE), polietileno tereftalatas (PET), poliesteris (PES), poliimidai (PI), polipropilenas (PP), poliuretanai (PUR).

Kiti biologiškai neskaidūs sintetiniai polimerai, kurie yra kieti, disperguoti (išsklaidyti), gelio pavidalo, ištirpinti ar skysti, taip pat naudojami „Lidl“ prekės ženklų produktų gamyboje. Išsamesnę informaciją apie šiuos plastikus galite rasti mūsų pozicijos dokumente dėl mikroplastiko. Išsamesnę informaciją apie šiuos plastikus galite rasti mūsų pozicijos dokumente dėl mikroplastiko.

Visi „Lidl“ produktai yra gaminami laikantis aukščiausių produktų saugos standartų.

Du mikroplastikų tipai

Pirminia mikroplastikai
Antriniai mikroplastikai

Daugiau apie mikroplastikus

Kodėl plastikas naudojamas kosmetikos ir kūno priežiūros priemonėse?

Mikroplastikas kosmetikoje ir kūno priežiūros priemonėse atlieka įvairias funkcijas. Pavyzdžiui, šampūne esantis mikroplastikas padeda lengviau iššukuoti plaukus. Mikroplastikai taip pat palengvina kremų ir losjonų įsisavinimą, pagerina apsaugos nuo saulės produktų atsparumą vandeniui. Mikroplastikai taip pat veikia kaip drumstikliai ir padeda muilams suteikti kreminę tekstūrą.

Kaip galima išvengti mikroplastiko?

Vietoj mikroplastiko „Lidl“ naudoja aplinkai draugiškesnes alternatyvas: pavyzdžiui, kieti mikroplastikai, kurių pagrindą sudaro polietilenas (PE) ir polipropilenas (PP), kūno šveitikliuose keičiami pemzos dalelėmis (perlitu) arba bambuko dalelėmis (Bambusa Arundinacea Stem Powder).

Siekiant, kad ateityje būtų pakeistas skystas mikroplastikas, alternatyvios medžiagos bus išbandytos ir įvertintos artimai bendradarbiaujant su tiekėjais ir atsižvelgiant į tokius veiksnius kaip gaminio sauga, suderinamumas su aplinka, efektyvumas ir technologinis pritaikomumas.

Mikroplastiko iššūkiai aplinkoje

Biologiškai neskaidūs mikroplastikai vandenynuose patenka į gyvus organizmus ir tokiu būdu atsiranda žmonių maisto grandinėje. Šiuo metu atliekami įvairūs moksliniai tyrimai dėl šių plastiko dalelių keliamo pavojaus žmonėms ir gyvūnams.

Plastiko vieta nėra gamtoje – tai yra neginčijamas faktas, todėl „Lidl“, atsižvelgiant į savo vykdomą „REset Plastic“ strategiją yra įsipareigojusi sumažinti plastiko kiekius ir jų patekimą į aplinką.

Klasifikacija mūsų „REset Plastic“ strategijoje

picture

Mikroplastiko tema yra mūsų „REset Plastic“ strategijos dalis. Pagal visapusišką „REset Plastic“ strategiją, „Schwarz“ grupė užsibrėžė tikslą sumažinti plastiko kiekius ir naudoti perdirbamą plastiką, siekiant uždarų medžiagų ciklų. Tai darydama, grupė prisiima atsakomybę veikti aplinkai draugiškais būdais.

Šiame kontekste „Lidl“ bendradarbiauja su savo tiekėjais „REset Plastic“ strategijos srityje „REdesign“, kad optimizuotų gaminius ir jų pakuotes. Pavyzdžiui, mikroplastiko naudojimas „Lidl“ prekės ženklų kosmetikos ir kūno priežiūros priemonėse yra nuosekliai mažinamas.

Tikslas: vietoj mikroplastiko – aplinkai draugiškos medžiagos.

Visapusiška tarptautinė „REset Plastic“ strategija susideda iš šių penkių veiklos sričių:

REduce – mažinimas

REdesign – perprojektavimas

REcycle – perdirbimas

REmove – pašalinimas iš aplinkos

REsearch – tyrimai ir švietimas

Daugiau informacijos galite rasti www.reset-plastic.com