„Lidl Lietuva“ priėmė naują politiką: dar labiau skatins sąmoningą mitybą

03.02.2023 08:00:00 | Vilnius

maistas

Siekdama geresnės planetos ir žmonių sveikatos, „Lidl Lietuva“ šių metų pradžioje priėmė naują sąmoningos mitybos politiką, kurioje išplėtė savo įsipareigojimus sveikatai ir aplinkai palankesnės mitybos srityse. Tarp numatytų tikslų – dar didesnis kiekis sveikesnių ir tvaresnių produktų, atsakinga rinkodara vaikams, augalinių produktų plėtra ir kiti.

Nors „Lidl Lietuva“ ir iki šiol daug dėmesio skyrė sveikos mitybos ir tvarumo temoms, nauja politika numato papildomų prekybos tinklo įsipareigojimų kuriant tvaresnę ir sveikesnę ateitį.

„Mūsų visų mityba turi itin daug reikšmės ne tik mūsų sveikatai, bet ir aplinkai. Žmonijos ekologinis pėdsakas Žemėje vis labiau viršija planetos pajėgumus ir didelė dalis šio pėdsako yra susijusi su maisto pramone, o nesveika mityba taip pat lemia aibę sveikatos problemų. Būdami vienu didžiausių maisto prekybos tinklų Lietuvoje, suprantame mūsų veiklos poveikį aplinkai ir žmonėms bei siekiame padėti mūsų klientams maitintis tvariau ir sveikiau. Dėl to papildėme savo dabartinius tikslus šioje srityje naujais ir sujungėme juos į vieną nuoseklią sąmoningos mitybos politiką“, – sako Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.

Sveika mityba – ypatingas dėmesys vaikams

Siekdama skatinti sveiką maitinimąsi „Lidl Lietuva“ toliau įsipareigoja tobulinti savo privačių prekių ženklų produktų sudėtį bei papildyti asortimentą sveikatai palankesniais gaminiais.

„Pavyzdžiui, ir toliau vykdysime dar 2018 m. paskelbtą tikslą iki 2025 m. pabaigos savo privačių prekių ženklų produktuose pridėtinio cukraus ir druskos kiekį sumažinti 20 proc.  Be to, išsikėlėme naują tikslą iki tų pačių metų galo palaipsniui padidinti viso grūdo produktų kiekį mūsų asortimente“, – teigia R. Didjurgytė.

Negana to, „Lidl Lietuva“ daug dėmesio skiria atsakingam maisto priedų naudojimui – pirmenybė yra teikiama natūralioms medžiagoms, pavyzdžiui, natūraliam vanilės ekstraktui ar dažikliams iš burokėlių. Be to, prekybos tinklas yra sudaręs privačių prekių ženklų produktuose nepageidaujamų naudoti konservantų bei dažiklių sąrašus ir kontroliuoja jų naudojimą.

„Sveika mityba yra ypatingai svarbi vaikams, todėl savo politikoje nusimatėme ir su vaikams skirta rinkodara susijusių tikslų. Pavyzdžiui, mūsų privačių prekių ženklų produktų atveju, jau nuo šių metų kovo mėnesio sveikatai nepalankiems vaikiškiems produktams nenaudosime vaikams skirtos reklamos. Tiesa, bus taikomos išimtys Kalėdų, Velykų ir Helovyno laikotarpiais, nes tai neturi reikšmingos įtakos kasdienių mitybos įpročių formavimui. Kad aiškiai nustatytume, kurie vaikams skirti gaminiai yra laikomi nesveikais, vadovaujamės Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) nustatytais kriterijais, kurie apima produktų energinę vertę, taip pat juose esančių riebalų, cukraus, druskos, saldiklių kiekį“, – pažymi R. Didjurgytė.

Aplinkai draugiškesnis asortimentas

Siekdama mažinti maisto pramonės įtaką gamtai, „Lidl Lietuva“ naujojoje politikoje taip pat įsipareigojo didinti augalinės kilmės baltymų kiekį savo produktų asortimente.

„Mokslininkų skaičiavimais, augalinės kilmės produktų auginimas turi ženkliai mažesnį poveikį aplinkai, lyginant su gyvūniniais. Pagal „EAT Lancet“ mokslininkų komisijos sukurtą planetai ir sveikatai palankios mitybos modelį mūsų racione turėtų vyrauti augalinės kilmės produktai ir tik visai nedidelę dalį mitybos turėtų sudaryti gyvūniniai produktai – mėsa, žuvis, kiaušiniai ar pieno gaminiai. Tokiu būdu galima ženkliai sumažinti neigiamą maisto pramonės poveikį aplinkai ir kartu sveikai išmaitinti vis augančią žmonių populiaciją“, – teigia „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.  

Dėl šių priežasčių prekybos tinklas ką tik papildė savo reguliarų asortimentą penkiais naujais augaliniais produktais bei siekia jų kiekį palaipsniui didinti ir toliau.

Produktų saugos reikalavimai

„Lidl“ sąmoningos mitybos politikos ir joje numatytų tikslų pagrindas yra visapusiškos produktų saugos užtikrinimas.

„Jau dabar keliame griežtesnius, nei numato teisės aktai, reikalavimus produktų saugai, o ypatingai daug dėmesio skiriame mūsų pesticidų mažinimo programai. Pavyzdžiui, pesticidų veikliųjų medžiagų likučių koncentracija maisto produktuose negali būti didesnė nei trečdalis ES teisės aktais nustatytos maksimalios leistinos koncentracijos ir tai tik vienas iš keleto reikalavimų“, – sako R. Didjurgytė. 

„Lidl Lietuva“ taip pat siekia iki 2025 m. pabaigos, lyginant su 2021 m., padidinti ketvirtadaliu ekologiškų bei 30 proc. – Lietuvoje užaugintų vaisių ir daržovių pasiūlą savo parduotuvėse. Tokiu būdu šių produktų asortimentas bus dar tvaresnis, o šiltnamio dujų emisijos – mažesnės.  

Plačiau susipažinti su „Lidl Lietuva“ sąmoningos mitybos politika galite čia.

Kontaktai žiniasklaidai

Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamentas
bendraukime@lidl.lt

Pasidalinti

Daugiau